Siirry pääsisältöön

Kuinka voin maksaa MobilePaylla?

Kuinka voin maksaa MobilePaylla?

Halutessasi maksaa MobilePaylla, sinun on ensin rekisteröidyttävä käyttäjäksi MobilePay-sovelluksessa. Tämän jälkeen voit lisätä suomalaisen Debit- tai Credit-korttisi maksutavaksi.

 

Miksi MobilePaylla maksaessa vaaditaan vahvaa tunnistautumista?

EU-maksupalveludirektiivin (PSD2) vuoksi MobilePay-maksaminen vaatii vahvan tunnistautumisen. Tunnistusmenetelmänä käytetään kahta menetelmää seuraavista: jotakin mitä sinä tiedät (esim. salasana), jotakin mitä sinulla on (esim. matkapuhelin), jotakin jota sinä olet (esim. sormenjälki).

MobilePaylla maksaessa valitset maksutavaksi MobilePayn ja hyväksyt maksun käyttäen MobilePay-sovellusta. Sovellukseen kirjaudutaan PIN-koodilla, sormenjäljellä tai esim. Face ID:lla, jolloin vahvan tunnistamisen menetelmät täyttyvät.

 

Kuinka kauan kestää, että maksu näkyy pankkitililläni?

MobilePaylla maksaessa palvelu veloittaa pankkitilisi saman päivän aikana SEPA-pikasiirtoa hyödyntäen. Hyväksyttyäsi maksun MobilePay-sovelluksessa sen pitäisi olla heti näkyvissä pankkitilisi tiedoissa. Huomioithan, että joskus pankkiyhteyksien laadusta riippuen (esim. maksuliikenteen ruuhkautuminen) maksujen näkyminen voi viivästyä.

 

Haluaisin peruuttaa tilaukseni. Kuinka saan rahani takaisin?

MobilePaylla maksaessa palvelu käyttää maksuvälineenä Credit- tai Debit-korttiasi. Halutessasi peruuttaa tilauksesi tai palautettuasi osan tilaamistasi tuotteista, palautettava rahasumma palautuu samalle kortille, jota käytit MobilePaylla maksaessa.

 

Täytyykö minun vahvistaa jokainen maksu pankkitunnuksillani?

Ei tarvitse. MobilePaylla maksaessasi hyväksyt maksutapahtumat MobilePay-sovelluksessa näyttöä vetämällä.

Tarvitset verkkopankkitunnuksiasi vain ottaessasi MobilePayn ensimmäisen kerran käyttöön.

 

Kuinka monta maksukorttia voin liittää MobilePay-sovellukseen?

Voit liittää yhteensä kymmenen eri maksukorttia MobilePay-sovellukseen. Sovellus vaatii valitsemaan ensisijaisen maksukortin, jonka voit halutessasi vaihtaa.

MobilePay käyttää automaattisesti ensisijaista maksukorttia maksamisessa. Ennen maksamista voit kuitenkin valita millä kortilla haluat ostoksesi maksaa.

 

Minulla on Credit/Debit-yhdistelmäkortti. Kuinka tiedän kumpaa puolta MobilePay käyttää?

Lisätessäsi yhdistelmäkorttia MobilePay-sovellukseen sinun on lisättävä kummankin kortin tiedot erikseen. Yhdistelmäkorteissa Credit-numero on kortin etupuolella ja Debit-numero kortin takapuolella.

Ennen maksamista voit näppärästi valita kummalla korttiominaisuudella haluat suorittaa maksun.

 

Miksi MobilePay teki 0,01€ katevarauksen tililleni?

Ottaessasi MobilePayn käyttöön, palvelu tekee 0,01€ katevarauksen. Katevarauksen tarkoituksena on varmistaa, että palveluun lisätty maksukortti kuuluu sitä MobilePayhyn lisäävälle henkilölle.

Onnistuneen käyttöönoton jälkeen katevaraus poistuu automaattisesti tililtäsi.

 

Haluan ottaa yhteyttä MobilePayn asiakastukeen. Kuinka saan heihin yhteyden?

Voit olla yhteydessä MobilePayn asiakastukeen joko sähköpostitse tai puhelimitse. Sovelluksen Valikko-välilehdeltä löydät myös Ohjeita-osion, josta löydät vastauksia kysymyksiisi.

MobilePay käyttäjien asiakastuki: [email protected]

020031331 (pvm/mpm)

Maanantai - perjantai, 9:00 - 16:00

https://www.mobilepay.fi/asiakastuki/mobilepay-kayttajille/

 

Mistä löydän lisätietoja MobilePaysta?

Voit lukea lisää MobilePaysta palvelun verkkosivuilla: https://www.mobilepay.fi/kayttajille/

Oliko vastauksesta apua?
Palautteesi on meille tärkeä. Se auttaa meitä parantamaan palveluamme.
Asiakaspalvelu

Etkö löytynyt vastausta, josta olisi ollut hyötyä?

Löydä vastauksesi muutamalla klikkauksella tai ota meihin yhteyttä avun saamiseksi.

Pyydä apua

Käy itsepalvelukeskuksessamme saadaksesi nopeita vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin tai ota meihin yhteyttä
Ota yhteyttä
Maksuttomasti: ma–pe klo 8–20, lauantaisin & arkipyhinä klo 9–18