Tommy Hilfiger: maailmankuulu muotibrändi
Vuonna 1985 perustettu yhdysvaltalainen brändi on tunnettu siitä, että se yhdistää popkulttuuria ja ikonista amerikkalaista estetiikkaa. Brändin tarjonnasta löytyy esimerkiksi vaatteita, kenkiä, parfyymejä ja aurinkolasejakin. Tämä muodikas merkki onkin ansaitusti yksi maailman tunnetuimmista merkeistä. Mikä parasta, tämän sivu tarjoaa suuren valikoiman Tommy Hilfigeriä online shop:in kautta. Merkin takana on mies nimeltään, yllätys, yllätys, Tommy Hilfiger. Hän astui toden teolla vaatteiden maailmaan vuonna 1969, kun hän perusti vaateliikkeen nimeltä People's Place. Tämä ei kuitenkaan vielä johtanut menestykseen, sillä yritys meni konkurssiin vuonna 1975. Mies ei kuitenkaan tästä lannistunut, vaan hän muutti New Yorkiin ja julkaisi ensimmäisen omaa nimeään kantaneen vaatemallistonsa vuonna 1985. Tämän hän teki liikemies Mohan Murjanin tukemana. Yritys listautui pörssiin vuonna 1992 ja sen kasvu on ollut vaikuttavaa: vuoteen 2004 tultaessa Tommy Hilfiger työllisti yli 5400 ihmistä. Globaalia näkyvyyttä merkki oli ehtinyt saamaan 1990-luvulla esimerkiksi Ferrarin F1-tallin sponsorina.
Omistajat vaihtuvat, mutta Tommy Hilfiger pysyy
Tommy Hilfiger saavutti menestystä tyylikkäiden ja erottuvien luomustensa ansiosta ja vuonna 2006 Apax Partners niminen sijoitusyhtiö osti sen peräti 1,6 miljardilla dollarilla. He ehtivät omistaa Tommy Hilfigerin muutaman vuoden ajan, kunnes myivät sen eteenpäin nykyiselle PVH:lle, jonka omistaa myös esimerkiksi Calvin Kleinin. Mikä tärkeintä yrityksen kannalta, Tommy Hilfiger jatkoi yrityksen pääsuunnittelijan hommissa. Tämä takasi sen, että merkki on säilyttänyt tunnistettavan, trendikkään tyylinsä vuodesta toistaan. Merkki on onnistunut siinä, missä vain harva onnistuu: pysymään muodin terävimmällä huipulla yli kolmenkymmenen vuoden ajan. Kyse ei ole pelkästään brändin uniikeista luomuksista naisille ja miehille tai hyvästä online shop -valikoimasta, vaan taustalla on muutakin. Ympäri maailmaa tunnettu preppy-tyyli, sekä selkeä ja tunnistettava logo auttavat toki erottumaan kilpailijoistaan, mutta merkin on huipulla pysyäkseen pystyttävä vetoamaan nuoriin kuluttajiin. Tässä merkki on onnistunut loistavasti, kiitos hyvin valittujen yhteistyökumppanien.
Tommy Hilfiger - Lewis Hamilton ja muut supertähdet mukaan
Brändi on yksinkertaisuudessaan ja reippaudessaan jotakin, mikä vetoaa suuriin ihmisjoukkoihin. Yksi toinen merkittävä syy Tommy Hilfiger:in suosiolle on se, että se on saanut lukuisia faneja nuorten joukossa, kiitos nuorten megatähtien, jotka ovat merkin yhteistyökumppaneita. Näitä ovat olleet Formula 1:sten moninkertainen maailmanmestari Lewis Hamilton, näyttelijä Zendaya ja huippumalli Gigi Hadid. Nämä yhteistyöt ovat olleet menestyksiä niin kaupallisesta kuin imagonkin näkökulmasta. Näistä mallistoista voidaan mainita, vaikka se, että Lewis-mallistossa oli hiphop-vaikutteita ja Zendaya puolestaan toi 1970-luvun glamouria: jotenkin Tommy Hilfiger onnistui yhdistämään nämä hyvin erilaiset tyylit luontevasti osaksi omaa identiteettiään. Tämän ansiosta yrityksen tulos on parantunut, kun taas muut keskihintaiset tavarataloissa myynnissä olevat merkit ovat kärsineet muuttuneiden shoppailutapojen sekä netissä operoivien pikamuotijättiläisten kanssa. Tämä kertoo siitä, että Tommy Hilfiger pystyy mukautumaan muuttuvaan ympäristöön loistavasti. Niin osta nyt helposti ABOUT YOU- verkkokaupasta.